نکات مهم در طراح سایت

در طراحی سایت به نکات زیادی باید توجه کرد، برخی از مهم ترین آن ها را برایتان لیست کرده ایم:

انتخاب دامنه : سعی کنید برای وب سایت خود نامی انتخاب کنید که کاربران بتوانند به راحتی به خاطر بسپارند.

انتخاب دامنه در طراحی سایت -مهندس بوترابی
انتخاب دامنه در طراحی سایت -مهندس بوترابی

سرویس هاستینگ : فضای هست مورد نیاز را از شرکت های معتبر تهیه نمایید.
تکنولوژی : زبانی که قصد دارید طراحی سایت را به آن تکنولوژی راه اندازی کنید را آگاهانه انتخاب کنید.
انتخاب هدف : هدف از وب سایتتان را بسته به اینکه زمینه فعالیت شرکتی، فروشگاهی و … باشد را مشخص کنید.
طرح و رنگ بندی : سعی کنید طرح و رنگ بندی مناسبی برای سایتتان انتخاب کنید چرا که بیشترین تاثیر را بر روی کاربر این مورد خواهد گذاشت.

انتخاب هاست در طراحی سایت-مهندس بوترابی
انتخاب هاست در طراحی سایت-مهندس بوترابی

نقشه سایت : نقشه سایت و فلوچارت واضحی برای سایت خود رسم کنید.

نقشه سایت در طراحی سایت
نقشه سایت در طراحی سایت


محتوا : سعی کنید محتوای مناسب برای وب سایتتان تهیه کنید. کلیدواژه هایی که برای مطالب استفاده می کنید سعی کنید به صورت درستی انتخاب کنید.
مخاطبان : شما باید ارزیابی صحیحی از گروه مخاطبان سایت خود داشته باشید و سایت را برای آنها بهینه کنید.بدانید جامعه هدف شما شامل چه رده سنی و فرهنگی می باشد.
تبلیغات : سعی کنید از تبلیغات زیاد در سایت استفاده نکنید. تبلیغات زیاد باعث اذیت کاربران شده و در نهایت باعث کاهش بازدید سایتتان خواهد گردید.
پنجره های پاپ آپ : سعی کنید از پنجره های پاپ آپ در سایتتان استفاده نکنید. آمار نشان می دهند که بیش از 90 درصد کاربران بدون خواندن محتوای این صفحات آنها را می بندند.

طراحی سایت مهندس بوترابی
طراحی سایت مهندس بوترابی

طراحی جذاب : طراحی ساده ولی حرفه ای برای وب سایت خود در نظر بگیرید.
دکمه ها : سعی کنید در طراحی صفحات خود از دکمه های جذاب و با استایل جدید استفاده نمایید. بدون شک کاربران توجه بیشتری به دکمه ها نسبت به لینک های معمولی خواهند کرد.
پس زمینه : هر چقدر می توانید سعی کنید از طرح ساده تری برای پس زمینه سایتتان استفاده نمایید.
تصاویر : سعی کنید از تصاویر با کیفیت ولی با حجم کم استفاده کنید. تصاویر را در صفحاتتان تکرار نکنید. فراموش نکنید استفاده نکردن از تصاویر خیلی بهتر از استفاده از تصاویر بی ربط و بی کیفیت می باشد.
ناوبری آسان : هر چقدر که می توانید سعی کنید همه چیز در سایتتان در دسترس باشد. از منوهای پیچیده و تودرتو استفاده نکنید.
منحصر به فرد : سعی کنید هم از لحاظ محتوا و هم از لحاظ ظاهری وب سایتتان منحصر به فرد باشد. کپی کردن از سایت های دیگر به اعتبار آن ها خواهد افزود.
به‌روز : سعی کنید از همه لحاظ به‌روز باشید.
سازمان‌دهی : سایت های موفق از سیستم جستجوی کاربردی و ساده بهره می‌برند. هر چقدر می توانید سیستم جستجوی هوشمندانه‌تری برای سایتتان بسازید.
سازگاری : سعی کنید وب سایتتان در هیچ کدوم از مرورگرها مشکلی در نمایش نداشته باشد. از استفاده ازالمان‌های متحرک اضافی در سایت اجتناب کنید.
وضوح صفحه : سعی کنید طراحی ریسپانسیو برای سایتتان در نظر بگیرید در این صورت سایتتان در هر دستگاهی با هر اندازه ای به درستی نمایش داده خواهد شد. در صورتی که سایتتان فاقد این قابلیت هست برای رفع این مشکل می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید. برای این منظور از صفحه ی تماس با ما اقدام کنید.
شبکه های اجتماعی : استفاده از شبکه‌های اجتماعی تاثیر بسیار زیادی بر آمار سایتتان خواهد گذاشت. امکان اشتراک گذاری برای مطالبتان را فراموش نکنید!

نقش شبکه های اجتماعی در طراحی سایت
نقش شبکه های اجتماعی در طراحی سایت

فرم تماس:داشتن فرم تماس ساده برای برقراری ارتباط کاربر با شما از دیگر نکات مهم در طراحی سایت محسوب می شود.

تماس با ما:یک بخش فراموش شده در طراحی سایت وجود بخش تماس با ما و اطلاعات تماس است. تصور کنید که کاربر وارد سایت شما شده و به کالا یا خدمات شما علاقه مند است و نیاز دارد برای کسب اطلاعات بیشتر با شما از طریق ایمیل یا تلفن در تماس باشد.قرار دادن اطلاعات تماس در قسمت قابل دید و بالایی سایت از دو جهت به شما کمک میکند :

  • باعث اطمینان کاربر از فعالیت شما می شود : وقتی یک سایت خدماتی اطلاعات تماس تلفنی یا آدرس و ایمیل خود را در سایت قرار می دهد در مقایسه با سایر سایت ها که فقط یک ایمیل قرار داده اند یا اصلا بخش تماس ندارند بسیار قابل اعتماد تر است.
  • باعث فروش بیشتر می شود : در سایتی که کاربران می توانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند و تمامی اطلاعات تماس شما پیش روی آنهاست طبیعتا فروش بیشتری انجام خواهد شد زیرا کاربر اعتماد بیشتری به شما خواهد داشت.
    سایتی که هیچ اطلاعات تماسی از خود ارائه نمی کند در جلب اعتماد مخاطبان نا موفق خواهد بود و در نتیجه فروش و سوددهی آن تا حد چشمگیری کاهش خواهد یافت. تهیه فرم تماس برای ایجاد اعتماد بین مشتری و شما از دیگر نکات مهم در طراحی سایت است.
فرم تماس در طراحی سایت

تایپوگرافی : سعی کنید از فونت ساده و زیبا مثلا فونت یکان در سایت خود استفاده نمایید. استفاده از چند فونت در سایت زمان بارگذاری سایت را بالا برده و تاثیر منفی در سئوی سایت شما خواهد داشت.
ثبت نام : چنانچه سایتتان فروشگاهی نیست به هیچ وجه ثبت نام در سایتتان را برای استفاده از امکانات موجود، اجباری نکنید.
تجزیه و تحلیل : هر روز سایت خود را چک کنید، آمار بازدید سایت را بررسی نمایید و با برنامه ریزی مناسب تلاش کنید تا سایتتان روند رو به رشدی داشته باشد.
امنیت : سعی کنید حس اعتماد و امنیت را در کاربران خود را بوجور بیاورید در غیر این صورت کاربران پس از ترک صفحه به سایت شما برنخواهند گشت.
فوتر : فوتر سایت شاید بی اهمیت به نظر آید ولی تجربه نشان داده است فوترهایی که به صورت جذاب و استاندارد طراحی شده اند توانسته اند نظر کاربران زیادی را جلب نمایند.

طراحی سایت مهندس بوترابی
فوتر سایت طراحی سایت مهندس بوترابی

امیدوارم مطالب بالا برایتان مفید بوده باشد.

مهندس بوترابی-طراحی سایت